TradeDoubler er et stort udenlandsk affiliate netværk. Som affiliate partner hos TradeDoubler har du adgang til store aftaler i Danmark og i udlandet, og det er et godt affiliate netværk at være medlem af, hvis du gerne vil tjene penge på nettet ved at reklamere for kendte brands. Du kan bl.a. reklamere for CDON.com, Smartguy, Nelly.com og mange flere. Der er ca. 180 aftaler hos Tradedoubler.
Tilmeld dig for at se alle deres affiliateprogrammer
Godkendelsesprocedure hos Tradedoubler
Når du bliver godkendt hos Tradedoubler, har du allerede fra start af ret til at bruge en række affiliate programmer. Det er typisk mindre programmer, som ofte ikke er dem, som du er interesseret i at bruge på din hjemmeside.
De fleste kampagner kræver en ekstern godkendelse. Det fungerer på den måde, at du indtaster hvilken hjemmeside, du ønske at bruge programmet på, og derefter godkender virksomheden dig, hvis de finder din hjemmeside relevant for deres produkter. Hvis du ønsker at benytte flere forskellige hjemmesider, skal du ansøge programmet med hver enkelt hjemmeside. Det plejer ikke at være et problem at blive godkendt.
De fleste kampagner er bygget op på den måde, at du får en procentdel af det salg, som dine henvisninger køber hos annoncøren. Annoncørerne har derfor ikke noget at miste på at godkende dig som affiliate partner, og derfor godkender de dig også næsten altid. Selv hvis du har en lille nystartet hjemmeside eller blog, så skal du bare ansøge alligevel. Du bliver godkendt. Så tilmeld dig her.
Ved de fleste programmer kan du allerede begynde dine kampagner med det samme. Da du næsten altid bliver godkendt, kan vi kun anbefale, at du gør det. Når du ansøger om et program hos Tradedoubler, får du en e-mail om, hvordan du kommer i gang, mens du venter på at blive godkendt.
Du får penge for alle dine salg, selvom du ikke er godkendt endnu. Hvis det skulle ske, at du bliver afvist, skal du bare fjerne alle reklamer om virksomheden. Dvs. du må ikke bruge noget af deres kampagnemateriale.
Kontrolpanel
Deres kontrolpanel er super let at bruge, og det kræver ikke det store tekniske kendskab at benytte.
Under hver enkelt virksomhed som din hjemmeside er tilmeldt, kan du se information om virksomhedens kampagne. F.eks. hvad de giver pr. salg eller pr. tilmeldt lead.
Her oplyser de også om, hvilke regler der er for programmet. F.eks. om du må reklamere via tekstlink, i e-mails (nyhedsbreve) og/eller købe søgeord. Ved mange af kampagnerne er det ikke tilladt at købe søgeord hos f.eks. Google. Men alt det kan du læse mere om under hver kampagne.
De kampagner som vi har prøvet, har næsten alle sammen tilladt tekstlink (deeplink til produkt). Når du skal benytte det, skal du bygge en kode. Deres system til at bygge kode er let og forståeligt. Du skal indtaste program ID og dit ID. Begge ting finder du under kampagner. Herefter skriver du produktets URL og den tekst, som du ønsker at bruge på din blog, hjemmeside eller e-mail. Herefter får du et link, som du indsætter på din hjemmeside. Vær opmærksom på at du får et html link.
Når du laver et deeplink til et produkt på firmaets hjemmeside, øger du dine chancer for, at dine henvisninger køber de produkter, som du skriver om, fremfor hvis de bare blev henvist til annoncørens forside.
Annoncer
Det er egentlig også en del af deres kontrolpanel, men da der er en række gode muligheder for annoncer hos Tradedoubler, får det lige sit eget afsnit.
Stort set alle kampagner har bannere tilknyttet, som du kan indsætte på din hjemmeside. Det virker ofte bedre at indsætte en bannerrotation, så dine besøgende ikke skal se på samme reklame, hver gang de besøger din hjemmeside.
Der er to måder at lave en bannerrotation på. En let og en svær.
Den lette metode kalder de for Ad code. Her vælger du bare en bannerstørrelse og en kategori, som du gerne vil vise på din hjemmeside. Der er 16 kategorier. F.eks. gaming, men, news, fashion osv. Du vælger den kategori, som passer til din hjemmeside. Herefter får du et link, som du indsætter på din hjemmeside. Virkelig simpelt og det er faktisk ikke sværere end det.
Hvis du gerne vil vælge, hvilke bannere du viser på din hjemmeside, anbefaler vi, at du bruger den svære metode. Bare rolig, det er stadig rimeligt simpelt. De har en funktion, der hedder puljer, hvor du selv vælger de bannerkampagner, som du vil vise på din hjemmeside. Det tager lidt længere tid at sammensætte en pulje i forhold til Ad code metoden. Men det er også helt klart det værd, da du 100 pct. selv vælger dine reklamer.
Der er også mulighed for at anvende PNI og API. Desuden har de et statistik modul, hvor du kan hente alle former for statistik, som kan hjælpe dig til at afgøre, hvilke kampagner som passer bedst til din hjemmeside.
Udbetaling
45 dage efter endt måned.
Support
Der er kun support via e-mail.